یزدفردا :به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:جلسه ای با حضور نماینده مردم میبدوتفت در مجلس شورای اسلامی،فرماندار میبد،رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری وجمعی از مسئولان استانی وشهرستانی،در سالن کنفرانس شهرستان میبد برگزار شد.
ابتدا فرماندار وبعد نماینده مردم میبد وتفت در مجلس،درباره مشکلات ومسائل هنرمندان میبدی سخنرانی کردند وپتانسیل های بالای هنرمندان وصنعتگران را در زمینه های سفال،سرامیک وزیلوبافی،مطرح کردند.نماینده مردم میبد وتفت در مجلس گفت:در چند ساله اخیر در این مقوله قدمهایی جدی وجدیدی در سطح کشور برداشته شده است که شاهد رشد وشکوفایی آن بوده ایم.
در ادامه آقای مهندس سیفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اقدامات سازنده وپربار سازمان در خصوص این شهرستان سخنانی ایراد نمود وگفت:نسبت به محدودیت در امکانات ونیز بودجه واعتبارات،خوشبختانه سهم میبد از دیگر شهرستانها بیشتر است که برای پیشبرد اهداف هنرمندان وصنعتگران،میبد را در اولویت کاری سازمان قرار داده ایم و با توجه به شرایط وظرفیت های بالای این شهرستان برای افزایش اعتبارات در سال آینده تلاش میکنیم.
در این جلسه آقای بهشتی معاونت صنایع دستی سازمان یکی از عمده ترین مشکلات هنرمندان را کپی برداری عنوان کرد و گفت:این عمل موجب شده تا تنوع تولیدات در کارگاهها کاهش یابد ولطمه زیادی به صنعت سفال وسرامیک این شهرستان وارد سازد.
در پایان مقرر شد صورت جلسه به همراه مصوبات آن طی نامه ای به سازمانها وارگانهای حاضر در جلسه ومربوطه برای انجام واقدام سریع ارسال گردد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا